Första delmålet

Wiehoooo, första testet av mina träningsresultat var igår och jag har verkligen överträffat mina förväntningar på period 1!

Träningen har blivit en vanesak nu och jag kan komma på mig själv med att flina fånigt medan jag står och gör ett av mina jobbiga löpintervallpass bara för att jag är så nöjd över att jag unnar mig själv hård träning.

En underbar känsla som jag verkligen kan rekommendera!

Jag förstod att det skulle vara bra och positivt på alla sätt att träna med PT men att det skulle vara SÅ HÄR stor skillnad hade jag inte förväntat mig.

Börja spara pengar för att kunna ge dig själv PT tid! Det är väl investerat och du kommer att lära dig så mycket om hur just du ska träna och nå dina mål.

Så här ser vågen ut som mäter mina resultat. Den visar flera värden och däribland vikt, vätskeprocent, fettprocent och muskelprocent. Det är alltså på så sätt som jag mätte mina resultat igår. Du kommer att få ta del av mina siffror när PT perioden är över men än så länge håller jag dem för mig själv.
Dagens övning blir dynamisk planka, en riktig båldödare som också tar på armar och bröst. Utgå från att hålla kroppen rak som en planka, på fötter och med raka armar.
Gå sedan ner på armbågarna samtidigt som du håller höfterna och rumpan så stilla som möjligt. Börja med den ena armen och sedan den andra. (Hmmm, inte den skarpaste bilden kanske...)
När du har kommit ner med båda armbågarna i golvet ska du direkt "klättra" upp igen. Först den ena armen och sedan den andra tills du är tillbaka i utgångsläget. Det ska alltså aldrig bli någon paus utan du ska gå upp och ner hela tiden så länge du orkar. Lycka till!!

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *