Tracka dina goda vanor! (och de lite mindre bra…)

Här kommer ett tips på en bra app.

Den heter Way of life och kan hjälpa dig med förbättrade livsvanor inom exakt vad som helst! Bra va?

Som du redan vet så kämpar jag med att minska mitt sockerintag radikalt och det går ju lite si så där för det mesta.

Men här om dagen så kom jag på att jag faktiskt hade en ganska lång sockerfri period i mitt liv för nåt år sedan och det var faktiskt mycket tack vare den här appen. Så jag laddade ner den igen.

Det du gör är helt enkelt att tracka om du har ätit socker eller inte varje dag. Inget annat ska fyllas i utan det ska bara klickas i en ruta som antingen gör dagen grön (inget socker den dagen) eller röd (för min del har sockret oftast flödat då eftersom ett mellanting tyvärr inte är min grej)

Jag har satt upp ett mål att de närmsta 10 veckorna ha max en röd dag per vecka.

Här kommer det smarta med den här appen in eftersom för att klara det måste sockerintaget (i mitt fall alltså, kanske kött eller nåt helt annat för någon annan) planeras.

Om jag, när en ny vecka drar igång, vet att jag ska på en middag på fredag kväll och misstänker att det kommer att serveras efterrätt och andra godsaker så vet jag ju att den dagen oundvikligt kommer att bli min röda dag för veckan. Det betyder att jag inte har något annat val än att hålla resten av veckans dagar gröna.

Och råkar det bli två röda dagar en vecka så får helt enkelt veckan efter bli helt grön.

En annan bra sak som jag märkte med mig själv sist när jag använde den här appen var att ofta om jag hamnade i ett läge där jag i normala fall hade ätit godis (typ en skål lösgodis på eftermiddagen på jobbet) så kände jag att ”nej, jag tar inget godis för det är inte värt att göra den här dagen röd” Så bra!

Men Way of life funkar inte bara för sånt du INTE vill göra utan är så klart lika bra för att hålla koll på de saker du vill få gjort typ träning, yoga, städa, fasta, dansa.

Den här gången har jag bara socker inlagt men sist trackade jag yoga också och hade som mål att ha minst tre gröna yogadagar per vecka.

Hoppas den här appen kan hjälpa dig också! Observera att det här inte är ett samarbete på något sätt 🙂

Write a comment

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *